自從實習結束後

每天就是不斷的看書再看書

常常會有看到煩躁的時候,但還是得看看看

這一切只為了4/1的教師檢定考能順利通過!

前幾天,回去實習的幼稚園

跟老師、小朋友一起拍畢業照(還幫小朋友換造型服裝)

雖然2天下來搞的自己快累翻了

但我的心情卻是非常的愉悅

自己果然還是很喜歡跟小朋友相處

所以,我常告訴自己要加油(小朋友也會幫我加油)

突然某天我聽到這首歌~~~(聽了挺有感覺的)

感覺聽到這首歌自己就充滿了活力、信心十足

所以,現在我只要感到煩躁或沒信心時

我就會聽聽這首歌,告訴自己我可以的... 
.......................................................................................................................

                               I believe I can fly    R. Kelly

I used to think that I could not go wrong 

And life was nothing but that an awful song 

But now I know the meaning of true love 

I'm leaning on the everlasting arms

If I can see it, then I can do it 

If I just believe it, there's nothing to it

*I believe I can fly 

I believe I can touch the sky 

I think about it every night and day 

Spread my wings and fly away 

I believe I can soar 

I see me running through that open door 

I believe I can fly 

I believe I can fly 

Oh I believe I can fly 

See I was on the verge of breaking down 

Sometimes inside us, it can seem so long 

There are miracles in life I must achieve 

But first I know it starts inside of me

Could I believe in it? 

If I can see it, then I can be it 

If I just believe it, there's nothing to it (*) 

我相信我能飛    R.凱利

我一直以為自己不會犯錯

人生不過是一首可怕的歌

如今,我懂得了真愛的意義

我倚靠著永恆的臂膀

只要我明白,我就會去做

只要我相信,什麼都不成問題

我相信我能飛

我相信我能觸摸到天空

我日思夜想

想要展翅遠走高飛

我相信我能飛

我看見自己穿過那扇敞開的門

我相信我能飛

我相信我能飛

噢,我相信我能飛

我曾瀕臨崩潰邊緣

有時候在你我心裡,它蘊藏許久

生命中有我必須完成的奇蹟

但首先我得從心裡開始做起

我該相信它嗎?

只要我明白,我就做得到

只要我相信,什麼都不成問題



arrow
arrow
    全站熱搜

    peggy2227 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()